Det går i kluter

Jeg har virkelig fått øynene opp for hjemmestrikkede kluter.
Det er enkle prosjekter.
De er gode i bruk.
Og sist men ikke minst; det finnes så mange fine oppskrifter.

Hadde lagt opp til å strikke en juleklut (ja for det nærmer seg nå?!).
Skulle endelig få burkt opp noe rødt bomullsgarn som har ligget så lenge.
Det er opprekksgarn, så det er en haug med dulter i ulik lengde.
Så jeg satte i gang.
Da jeg var halvveis var det på tide å hente mer garn.
Og vet dere hva?
I ett eller annet øyeblikk har jeg kastet disse dultet.
Jeg var helt sikker på at jeg hadde dem. Så sikker at jeg glemte å sjekke!
Æsj altså, så forargelig

Men disse ble i alle fall ferdig
Oppskrift: Ballband
Garn: Tuva
Pinne#: 4

Det røde garnet er hentet fra stæsjet mitt.
Det lilla var jeg så heldig å få av Frøydis da hun ryddet i garnet sitt.
Var hun ikke snill? 🙂

Så har jeg endelig fått blokket et sjal jeg har strikket.
Oppskriften var veldig enkel å komme inn i.
Og sjalet ble luftig, mykt og godt.

Oppskrift: Little Arrowhead shawl
Garn: Tynn alpakka fra Du store alpakka (brukte tett under 100g)
Pinne: 5,5
Str: ca 158×68


Ellers skulle jeg vel tatt tak i noen UFO…
-rettere sagt en stabel med halvferdige enslige sokker.
Men akkurat denne uka, velger jeg å leve et stille og rolig latmannsliv på hobbyfronten:)

Dette innlegget ble publisert i Strikking og merket med , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Det går i kluter

  1. Frøydis sier:

    Hjemmestrikkede kluter er bare nydelige å bruke. Hjemme hos oss bruker vi ikke annet. 🙂
    Er det det sjalet du hadde med på strikkekafeen sist jeg var der? Det var jo så nydelig og mykt.
    For et herlig pusebilde, jeg må komme innom og hilse på dere igjen snart. 😀

  2. didle sier:

    Jepp, det stemmer at det er det sjalet jeg hadde med på strikkekafe:)
    Det ble så flott når det ble blokket!

    Alltid koselig med besøk. Jeg setter gjerne på tekjelen:)

  3. Fine ting du har strikka, vart litt overraska då eg såg «katta vår» avbildet hos deg. Men mi legg og søv i katte senga…….rart at plutselig ser du ei katte som liknar på katta di på ein anna kant av landet.

  4. didle sier:

    Jepp, jeg var innom bloggen din å titta, og jaggu meg lå min pus inne hos deg å sov.
    Like var de!
    Vår pus har et litt større parti med hvitt på magen. Men da hun var kattunge så hun helt ut som deres!
    🙂

  5. Torill sier:

    Lekkert sjal!!

Legg igjen en kommentar