Har ikke glemt bloggen…

-men har vært uten bilderedigeringsprogram en stund:(
Fryktelig frustrerende egentlig.
Fikk låne min kjæres fotoprogram, men er så lenge siden jeg brukte det.
Så dere får ta bildene med en klype salt!

Siden sist har jeg prøvd meg på 3D-klipp.
Har ikke brukt disse fancy arkene, men helt vanlige printer ark.
Fant ut at det hadde vært greit med litt tykkere ark.
Og samtidig så jeg nytten av pinsett. Så nå har jeg gått til innkjøp av et sett med forskjellige pinsett.
Det ble i alle fall en Spiderman i 3D-klipp.
Jeg er nemlig så heldig å kjenne en liten Spiderman-fan som snart har bursdag.
Eller kan jeg kanskje si en liten gutt som er STOR fan av denne figuren.
Så jeg tenker at figuren blir et bursdagskort til han.


Har også laget et jentete babykort.
Synes disse arkene er så SøtE.


Har også strikket en BaGgY lue til meg selv.
Egentlig strikker jeg ganske stramt, men det var ikke tilfelle på denne lua.
Pleier vanligvis å strikke med større pinner enn anbefalt, men det gjorde jeg ikke her.
Likevel ble lue litt i størst laget.
Ikke for det, den henger på, men tror ikke det er noe å ta med seg ut i vinterstormen!
Har prøvd en slik lue strikket på pinne nr 9, og den satt mye bedre.
Oppskrift:
Sandnes tilbehør 0715
Garn: Alfa ca 100g
Pinne#:
6 og 10

Jeg har ryddet i smykkeskrinet mitt.
Der finnes de jo en masse ting som enten har gått helt av mote, eller som man rett og slett ikke bruker lengre.
Tenkte at det var for galt å kast det som ikke blir brukt.
Så hvorfor ikke lage maskemarkører av det?

Syntes det ble en flott måte å bevare minner på.
Laget flere av både ørepynt og anheng, men ble bare to som jeg fikk fotografert.
Om det er noen andre der ut som lager slike, eller finner en skøy måte å bruke gamle smykker på, så hadde det vært moro om dere la igjen et lite vink.
Hadde vært artig å se hvordan dere bruker kreativiteten:)

For en stund siden hadde jeg bursdagsfeiring.
Fikk så masse flott; gavekort, blomster, te, smykke m.m.
Men også en del HoBByrElateRt.
Flotte ark, stempel, hobbybøker og deilig, smyk Lima-garn.
Denne artig boken fikk jeg av ei venninne og hennes kjære.

HeRlighEteN er på 250 sider, og inneholder sånn ca alt du kan bruke papir til.


Det var kos å feire bursdag, for det er år og dag siden sist.
Egentlig lar jeg bursdager gå forbi i stillhet, men broren min kom på den geniale idéen om å feire i Ateljéet som han og min kjære leide. Det var superkoselig.
Desverre må de nå leie et annet lokale, da det skal brukes til noe annet:(
Kjempekos var det i alle fall at så mange ville komme.
Jeg er superheldig som har dere som venner alle sammen.
Så er det selvsagt noen stykker som bor for langt unna, men skulle ønske dere også kunne vært med:)

Dette innlegget ble publisert i Kort, Strikking og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

13 svar til Har ikke glemt bloggen…

  1. Chawo sier:

    Flotte kort og fin lue ,du har laget.

  2. Torunn sier:

    Flott spidermanfigur du har laga! Tenkjer guten vert fornøyd! Flott lue du har strikka og!

  3. Sylvia sier:

    Heisann
    Tusen takk for den hyggelige kommentaren du la igjen i bloggen min! Din side er heller ikke så verst, og så flott lue du har laget til deg selv. Synes du kledde den, jeg 🙂
    Kom gjerne tilbake på besøk, da!!!

  4. Lena sier:

    Hei. Takk for hyggelig hilsen. Du lager mye fint, tøft kort:)

  5. Hege sier:

    Det baby-kortet var bare nydelig. Hvor har du fått tak i det arket? Fikk pakke fra Panduro i dag, nesten julaften vettu;) hehe.. Men skulle ønske den inneholdt mye mer da, som vanlig.

  6. didle sier:

    Heia Hege:)
    Kan tenke meg det var julaften ja, det er det i all fall for meg når jeg får hobbypakke.
    Og før jeg får den er det juletid også, for da har jeg handlet meg like blakk som før jul.

    De arkene er fra noen små bøker som jeg har kjøpt på en hobbybutikk i sverige. Kjøpte en med baby og en med valentine.
    Mener at det har fått disse bøkene på cc-hobby. Da også i med julemotiver, motiver fra østen (? tror jeg) og antikk. Og jeg, jeg haaaar så lyst på de meg jul:)

  7. Ruby sier:

    Hei og takk for koselig kommentar på bloggen min 🙂
    Har nå tatt meg et besøk inne hos deg og er veldig imponert over alt det flotte du lager og ikke minst over hvor mange forskjellige ting du holder på med! Likte spesielt godt den klokka di 🙂
    Ønsker deg fortsatt en god helg – og håper du ikke har noe imot at jeg legger en link til deg i bloggen min 🙂

  8. didle sier:

    Alltid koselig å bli linket til:)
    Holder på å skal fikse litt på bloggen, så den kommer nok en link til deg også om litt:)

  9. Sandra sier:

    heisann =) takk for besøket på bloggen min =) Og her bobler det av kreativitet ser jeg 😮 masse flott du holder på med! Spesielt godt likte jeg maskemarkørene du har lagd av gamle smykker 🙂

  10. sol sier:

    Så smart å bruke smykker til maskemarkører – gjenbruk er en god ting. 🙂

  11. Monica sier:

    Eg har tagga deg! 🙂

  12. Strikkforbi sier:

    Heisann. Så mye fint du har her… Jeg er litt ør, og husker ikke om jeg har vært her før, men skal jammen huske på å komme innom flere ganger!

  13. turvid sier:

    3D-klipp har jeg ikke våget å prøve enda, men en blir jo fristet når man ser hvor fint det kan bli. Fin lue, og takk for hilsen i bloggen. 🙂

Legg igjen en kommentar

