Meitai

Veeeeldig stolt av dette sømprosjektet:)
Må føye til at det var et samarbeidsprosjekt her i huset. Min kjære har målt, klippet og svinget strykjerne. Jeg er ingen kløpper på noen av delene («skjev i øynene» som jeg er;) ), så da var det godt å ha god hjelp!
Ett par skjønnhetsfeil her og der, men…

Resultatet ble en Meitai!
-Var den ikke fin?

Oppskrift: Ulla- Meitai
Stoff: Kristella fra Jysk, samt noe retrostoff jeg hadde liggende.

Man kan snu Meitai`en slik at den blir grå i panelet (lik stroppene), og så bretter man ned den runde fliken øverst, så vises retromønsteret. Altså omvendt som på bildet.

Jeg overvurderte min egen str når jeg målte, så jeg laget litt for lange stropper.
Men bedre med for lage, enn for korte. Kan bruke den selv om både jeg og mini har masse yttertøy på.

Har aldri prøvd Meitai før, så jeg ante ikke hva jeg gikk til.
«Hvorfor har jeg ikke prøvd dette før?», var min første tanke.
Beste bæretøyet ever!
Og det finnes helt sikkert Meitai`er som er mye bedre enn denne.

Dette innlegget ble publisert i Søm. Bokmerk permalenken.

2 svar til Meitai

  1. Hege sier:

    WOW!! Skal si du har blitt venn med symaskina. Flink du (dere) er da:) Den ble knallstilig!
    Og mini ser ut til å trives som bare det der bak med hatten på hodet, herrrrlig:) Stor klem.

  2. Den blei vannvittig fin!! Flink er du!!!

Legg igjen en kommentar

