Advent…

snart!

Minstemann har vært med på sin første grantenning og nissetog i dag.
Adventsstaken har kommet opp, og stjerna henger i kjøkkenvinduet og venter på morgendagen.

I år ble det to adventsstaker.
En med lange lys, i flasker, fra House Doctor.
Og ett fat.
Har tidligere hatt 4 kubbelys på fat, men ettersom lysene er ganske store blir man sittende og brenne lilla lysestumper til langt utpå våren.
Så i år ble det en liten vri.
To mellomstore kubbelys, ett litt mindre lys støpt i lilla glass og ett te-lys.


Litt advents/ vinterpynt venter på og henges opp.
Og sjokolade ligger i nyskåla.

Apropo sjokolade.
Jeg har blogget for litt siden ei sånn fancy sjokoladeform.
Har sett så mye deilig fylt sjokolade rundt om på www`en.
Så da tenkte jeg at jeg nok kunne lage sånn fancy-deilig sjoko jeg også.
Oppskrifter ble komponert og utprøvd…
-men ett eller annet ble galt.
Gikk ei stund før jeg fattet hemmeligheten bak sånn herlig fylt sjokolade.
Noe som manglet i oppskriften min…
Tolmodighet!
Med andre ord; det finnes altså ikke håp for min sjokolade.
Er det noe jeg ikke er så er det husmor! Og i alle fall ikke tolmodig husmor.
Altså; ikke håp…
Men den ser god ut i alle fall:)

(note to self; kjøp mer sjokoladestæsj!)
Skikkelig adventsstemning altså!

Og når vi først snakker om advent så har Tøybleiemamma adventskalender.
Titt innom da vel!
Jeg gleder meg i alle fall til å følge med:)

Litt strikkerier har det også blitt, selv om det ikke er all verdens tid.
Ei bleiebukse str M.
Strikket i Vestlandsgarn etter denne oppskriften.

Og et lite smøyskjerf.
Strikket i Eskimo, oppskrift fra Drops/garnstudio.

Ha ei flott helg alle sammen.
Og en fin første søndag i advent!

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Advent…

  1. Så lurt å ha lys av forskjellig størrelse. Jeg har kjøpt kubbelys, men må innrømme at de fortsatt ligger i posen. Får håpe de kommer seg ut derfra i morgen. Bleiebuksa så kjempebra ut. Skulle ønske jeg var i nærheten av å kunne strikke noe sånt. Du får ha lykke til i kalenderen 🙂

Legg igjen en kommentar

