Bøker #2

Som jeg har skrevet tidligere så elsker jeg «blad-i-bøker», som jeg kaller dem.
Bøker du kan titte og titte i.
Med lite tekst og masse bilder.

Må dra fram noen flere.

Først ut er Mitt Vesterålen
«Bilder tatt av folk som bor og ferdes i Vesterålen»

Boken er spekket med foto fra Vesterålen, natur og mennesker.
Og bildene er tatt av «mannen i gata».
Det er moro å se alle de ulike variasjonene i regionen.
Her representert med et bilde som min kjære har tatt.

Neste bok ut er Annie Leibovitz/ A Photographer`s Life 1990-2005
Som dere sikkert ser er det ikke akkurat snakk om en liten snerten bok.
Den krever et bord når man skal se i den.

Boken er på tett under 500 sider, og veier nette 3,27 kg.
Formatet er stort, noe som gjør at bildene kommer til sin rett.
Overraskende nok kan du få tak i «hefte» for under 300 kr.
De som kjenner til Leibovitz, vet at hun kan variere fra den helt enkle stilen til de mest pompøse eventyrbilder. Boken inneholder stort sett bilder i den enkle stilen, noe jeg personlig setter pris på. Samtidig er jeg litt skuffet over at den pompøse stilen ikke har fått noe mer plass. Rett og slett fordi den er så pompøs som den er!

Boken inneholder portretter av kjente mennesker, bilder fra Leibovits liv, bilder fra ulike miljøer rundt om i verden, og mye mer.

Den siste boken jeg skal trekke fram i dag er So the story goes.
Boken har 5 ulike fotografer.
Der i blandt Sally Mann og Nan Goldin

Bildene er svært varierte, i og med at den omfatter 5 fotografer.
Boken er litt «annerledes» og kanskje mer for den spesielt interesserte.
Personlig liker jeg at den er litt «sær». Da får man bare sett et større spekter.
Under: Bildet «Picnic»/ Sally Mann

Etter å ha tittet i disse bøkene i dag fikk jeg litt inspirasjon.
På shoppinglista for nærmeste framtid står:
*ekstra batteri
*større minnekort
*trådløs fjernutløser
*macro objektiv
*difuser for fastblits

Vil du ta en titt på mine bilder så besøk gjerne Flickrsiden min.

Dette innlegget ble publisert i Annen hobby, Foto. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Bøker #2

  1. Tilbaketråkk: 06.06.2011 |

Legg igjen en kommentar

