5. & 6. Desember

I gårsdagens adventspakke lå det noe søtt.
«Falt pladask for dette», hadde Hege skrevet.
Enig!


En herlig rull med bånd.
Fargen er egentlig lys lilla med hvite blomster.
Sjelden jeg kjøpet bånd selv.
Ofte blir det bare en meter eller to.
Rett og slett fordi det enten er en sviiiiindyr pakke med ca 1 meter i,
eller fordi man må kjøpe feks en pakke med 5 ruller i.
Men jeg vet jo at det finnes billigere bånd der ute et sted.
Så det meste av båndet mitt kan jeg takke andre for at jeg har:)
Tror Hege kommer på førsteplass her.
Slått på målstreken, kommer mamma,
og så Heges bror, min kjære, på 3 plass…
-langt nedpå lista ligger jeg selv!

I dag ble jeg vekket (altfor tidlig etter min smak),
av at denne tøtta sto å hylte utenfor soveromsvinduet.


Jeg var egentlig «bøtte» trøtt, men fikk likevel ikke sove.
Så da var det bare å tasse ut på kjøkkenet i halvsøvne
og fomle etter  knappen på kaffetrakteren.
Jo jo, greit å ha mårran med seg!
… men synderen selv, ligger i sin dypeste skjønnhetsssøvn.
«18 dager igjen til julaften, du rekker fremdeles å lage julekort»,
sto det på dagens pakke.
(18? 18! kjente panikken ta meg! Det er så typisk meg; hvert år begynner jeg med julekort, julegaver og andre juleforberedelser tidlig-tidlig. I oktober kunne jeg skryte av at jeg hadde bare et par julegaver igjen.  6. Desember kan jeg fortsatt konstantere at jeg har et par julegaver igjen, denne gangen med mer angst enn triumf i stemmen. I alle fall…)
I dag var jeg heldig å få et flott ark med nostalgiske julemotiver.
(kort og godt)

Dette blir det flotte julekort av:)

Jeg var faktisk på arkjakt på lørdag.
Skulle ha litt ensfarget og litt med prikker, streker, svirler (i julefarger).
Har glemt å fortelle det, men Hege sendte en link som en del av kalendergaven.
Det var oppskrift på julekule/ornament i papir.
Hadde satt meg i hodet at jeg skulle lage sånne, så fort jeg fikk kjøpt litt papir…
– og så var det altså ikke et eneste lite ark som passet til dette!
Det var bare motivark med svære motiver. Slik som passer bedre til scrappbooksider.
Et par juleark var dog å oppdrive. Men det var en 2-3 stk som jeg hadde fra før, kjøpt i fjor før jul.
Jeg ble så overrasket og frustrert at jeg glemte helt å kjøpe ensfargede ark.
Får ta en tur i morgen og kikke litt nærmere… kanskje det var noen jeg overså.

Det var noe mer med pakken i dag.
Rundt arket var det snurret et lysrosa bånd.
Og utenpå var det knytt igjen med striebånd.
Tok vare på striebåndet også…
-«sånn har jeg ikke sett før, det blir fint på julekort»,
sa jeg til meg selv mens jeg knytte forsiktig opp.

Og dermed har Hege en overlegen 1.plass i båndsamlingen min;)

Nå må jeg innrømme at det ser ut som jeg ikke gjør annet på hobbyfronten enn å åpne kalendergaver.
Joda, jeg gjør annet også.
Men i disse tider, men så mye bursdager og snart jul rundt hjørnet, så må noen ting være hemmelig;)

Dette innlegget ble publisert i Kalenderbytte. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

