Pakke pakker:)

Til Juleutfordringen til Kreativ jul/ Anonyme scrappere vil jeg komme med et par tips ang. pakking av julegaver.
De aller fleste har kanskje begynt å speide etter julegaver nå.
Jeg synes shoppinga er noe styr. Men når jeg skal pakke inn gavene, da koser jeg meg skikkelig.

Her kommer to fremgangsmåter til en litt annerledes måte å pakke inn på:)


Pakke med «lomme»

Denne metoden gjør seg best til harde pakker

Klipp papiret litt lengere enn det du vanligvis ville gjort.
Brett den ene siden ca 10cm innover.

Snu papiret.
Brett, den samme kanten som du brettet inn, men brett den nå utover.
Brett ca 5cm utover.

Snu papiret tilbake og legg på gaven.
Hold papiret stramt og pakk hjørnene slik du vanligvis gjør.
Jeg bruker altså ingen teip på brettkanten, ettersom den skal fungere som en «lomme»
Dersom pakken er veldig stor/ du synes det er vanskelig å ikke bruke teip på brettekanten.
Så kan du sette en bit dobbelsidig teip på innsiden av brettekanten.
Pass på at den da kommer i ytterkant av gaven (mot en av sidene), og ikke midt på.

Når du har brettet ferdig har du to «lommer»
Den ene blir dyp og vender inn mot gaven.
Dersom du har et stort kort kan du stikke det inn her.

Dersom du har et lite kort/liten tag kan du stikke det inn i brettekanten.
Da forsvinner det ikke inni gaven.
Nå ser bildet over og bildet under ganske identiske ut.
Men under har jeg altså snudd gaven og stukket tag`en i brettekanten.

Etterhvert som du får dreisen på det kan du brette kanten smalere/ bredere.


Pakke med magebelte

Denne er veldig enkel, men synes den er veldig dekorativ også.
Den gjør seg såvel på harde som på myke pakker.

Pakk gaven inn på vanlig måte, med det papiret du måtte ønske.
Jeg har en forkjærlighet for gråpapir.
Rett og slett fordi jeg synes vanlig julepapir går fort hull i.

Lag et magebelte i et kontrastpapir.

Teip fast magebeltet på baksiden.
Enkelt og greit.
Pynt gaven med det du måtte ønske.

Eksperimenter litt med hvor du vil ha beltet:
-Midt på
-Ut til ene siden
-Flere ved siden av hverandre
-Flere oppå hverandre
Eller kanskjeet horisontalt og et verdikalt.

Bruk det du måtte ha av papir;
-julepapir
-glanspapir
-silkepapir
-papirrester fra scrapping/kortlaging
-gamle aviser/ boksider/ noteark
Dersom du bruker sistnevnte kan det være fint å rive, fremfor å klippe.

 

Til slutt må jeg kommer med noe som ikke er hobbyrealtert.
Må vise frem den nye sofaen. Nå er det jo en stund siden den kom da men…
Legger inn et bilde,  slik at familie og venner som bor langt unna, kan sniktitte på den.

Tett etter at vi hadde bestilt sofaen var vi innom bruktbutikken.
Der sto en tøff retrofotskammel.
Full klaff!

Da jeg slo på mobilen i dag tidlig hadde jeg fått en sms.
Fra ei venninne. Det ligger en pakke i postkassa, sto det.
Så spennnede!
Der lå det en presskannekopp fra Bodum.
Den ser lilla ut på bildet. Men den er RÅÅÅÅSA:)
Så snilt! Begynte nesten å snufse litt jeg…

Dette innlegget ble publisert i Utfordringer/ inspirasjon. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Pakke pakker:)

  1. Hege sier:

    Takk for smarte innpakkingstips, skal se om jeg får til den med lomma for den var skikkelig stilig. Magebelte har jeg laget før, men det er lenge siden.

    Sofaen ser fin ut, og for en klaff med skammelen:)

    Pakke i posten, *sukk*.. skjønner godt at du ble litt rørt. Alltid like hyggelig med overraskelser fra gode venner:)

    Ønsker deg en flott onsdag, klem:)

Legg igjen en kommentar

