Jul

Kreativ Jul og Anonyme Scrappere har en utfordring frem til 16 november.
Tema er: Jul
Enkelt og greit.

Jeg har laget en tag med julemotiv. Tenkt som en «til- fralapp»,
eller kort man kan henge på vin, blomster eller noe annet du ønsker å gi bort til jul.

Slik går du frem:

Gni ei stempelpute mot ei stor akrylblokk
(har du ikke ei blokk som er stor nok kan du bruke feks en brødpose).
Bruk en mini mister eller sprayflaske og sprut over noen dusjer vann.

Legg tag`en på klossen og klapp/gni forsiktig over.

La papiret bli helt tørt før du fortsetter.
I mens kan det være lurt å vaske akrylblokken, slik at du får bort all fargen!

Når papiret er tørt stempler du på et bakgrunnsmotiv.
Det kan være tekst, noter, svirler eller hva du måtte ønske.
Jeg har valgt et bakgrunnsstempel med juleevangeliet.
Synes det passet fint til kamelene.

Trykk så på ønsket motiv.
Gå over kantene med Blending Chalks.
(Jeg bruker det fordi jeg synes fargen blir mykere enn med stempelpute.
Men sverte fra stempelpute kan gjerne brukes)

Og sånn ser det ferdige resultatet ut.
Dersom du har et motiv som egner seg til maskering,
kan du gjerne begynne med det før du har på bakgrunnsstempelet.
Hadde jeg gjort det her, ville sølvskriften kommet bak kamelen.
Min første tanke var å maskere dette motivet.
Men det er rett og slett for mange detaljer.

Dette innlegget ble publisert i Kort, Utfordringer/ inspirasjon. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Jul

  1. Anne sier:

    Dette syns jeg var kjempeflott, bra teknikk og herlig juletag til resultat. Flott at du deler med oss hvordan du har gjort det. 🙂
    Takk for at du deltar hos AS.
    Klem, Anne.

Legg igjen en kommentar

