Garn og atter garn…

Jeg synes det «flyter over» med garn. Så jeg har bestemt meg for å bruke, og IKKE kjøpe!
I tillegg ligger det div halvferdige prosjekter.

Først et par sokker til min kjære.
Sokkene er strikket i Viking Sportsragg.
Måtte prøve å få brukt opp noen grå rester, så derfor ble det striper.

Er en lang stund siden jeg begynte på en tubehals.
Tenkte den bare kunne ligge ettersom det snart er sommer.
Men tror dere ikke jeg fikk brukt den for bare et par dager siden.
Og jammen ser det ut som det kan bli muligheter i helgen, og kanskje hele neste uke også!
Halsen er strikket i Bris

Det neste prosjektet må jeg bare innrømme at det ble kjøpt garn til.
Og himmeloghavforenpris.
36kr for et nøste brunt kjedelig garn… Og jeg måtte ha to nøster.
Det er helt greit å betale det for spennende, myke, deilige garn, med spennende sjateringer.
… men for Dus?! (jojo, er vel det det koster for garn for tiden)
Eneste grunnen til at jeg handlet garn til disse var at jeg bare måtte prøve å lage dem.
Hadde ingen garn liggende som passet til strikkefastheten.
Og Dus var det eneste som jeg kunne komme på i farta med passende fasthet

Oppskrift: Mobius Mitts

Garn: Dus
Heklekrok: #5

Høyre hånd:


Venstre hånd:

Disse er altså heklet etter samme prinsipp som når man hekle/strikker en Mobius
(slikt vridd «sjal» som man kan ha over skuldrene).
Man begynner midt på pulsvanten og hekler rundt og rundt.
Altså hekler du både oppover og nedover.

Moro og kjapt prosjekt:)

Har endelig kjøpt meg speilrefleks, så da passer et par pulsvanter perfekt til fremtidige fototurer.

Og til slutt; Joda det ble en Magnoliakanin denne mnd også:)

Magnolia har fått vår i hagen sin:)

Dette innlegget ble publisert i Hekling, Kort, Mønster, Strikking. Bokmerk permalenken.

3 svar til Garn og atter garn…

  1. Frøydis sier:

    Gratulerer med nytt kamera! 🙂
    Sokkene ble flotte. Fikk du brukt opp alt det grå garnet?
    Det er forresten alt for tidlig å pakke bort vintertøyet. 😉

  2. didle sier:

    Takk:)
    Det ble litt grått garn igjen. Enda nok til et par striper øverst i et par sokker.

  3. Nys sier:

    Hi didle!
    Very sorry I didn’t reply earlier – I’ve been on holiday in Brisbane all week
    I had some internet while I was there and it was a lovely surprise to see your gloves during the week – they look lovely! Lots more exciting than mine with the cute buttons 🙂
    Would it be ok if I showed a picture of them on my blog next time I find time to write a post?
    I’d also love to put their picture on the Ravelry pattern page so I will send you a request for that.
    Thanks again! I love seeing what people create with my patterns
    Happy crochet!
    Nyss

Legg igjen en kommentar

