Julefavoritter

Siden musikk har vært en hobby i mange år, og det nærmer seg jul,
må jeg vel lage en liten post og vise hva som er mine julefavoritter…

Har lett i sju lange og sju brede, og langt og lengre en langt, for å finne noe som fyller følgende kriterier.
Det skal ikke være ei plate med bare kor, bare syngedamer, eller bare amerikanske «juleklassikere» (de stresser meg til tider enormt!)


Så nå har jeg kommet frem til mine favoritter

Solveig SlettahjellNatt i Betlehem
Her er alle de klassiske julesangene (Stille Natt, Mitt Hjerte Alltid Vanker, Deilig Er Jorden m.m), men  avslappende og oppjazz`et.

Paal FlaataChristmas Island
En rolig juleplate med lett blanding. Alt fra Flaata`s egne låter, til tradisjonelle julesanger ala The Frist Novel.
Arne Hjorth og Elge NystedSnø
«Snø er dialog uten ord.» står det på plata.
Absolutt enig!
Her høres alt fra Stille Natt til Have Yourself A Merry Little Christmas.
Kun instrumental

Jeg har et par favoritter til…
Men nå er det vel streng tatt natt!

Dette innlegget ble publisert i Annen hobby. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Julefavoritter

  1. Muffin sier:

    Har den første – enig i at den er nydelig. O helga natt er så fin – når man ikke gauler den 🙂 Og Solveig nærmest nynner…. min favorittsang på plata.
    De to andre må jeg sjekke på iTunes, tusen takk for tips!

Legg igjen en kommentar

