Det nærmer seg…

-ja, for det er egentlig ikke såååå veldig lenge igjen til jul.
Ikke det at jeg stresser. Nei, jeg koser meg med forberedelsene.

Nakennissene (som deres midlertidige navn er) begynner sånn smått og ikke være fult naken.
Lue og votter har det blitt. Men etter vottestrikkingen begynte jeg å se litt mørkt på det hele.
La opp 20 masker, med Daletta, på vottene. Det føltes som det var mer pinner enn garn!
Det ble også litt sånn prøv og feil, ettersom jeg (er sta) ikke har noen oppskrift.
Nå har det gått opp for meg at sokkene, buksebeina og genserarmene også kommer til å ha like få masker.

Jeg liker ikke vottestrikking, pga tommelen… -men etter dette er jeg vel kvalifisert til å strikke meg hansker!
(vottene føltes som 4 tomler!)

Sånn ser det ut så langt.


Jeg valgte litt utradisjonelle farger.
Det kommer av at jeg fikk noen nisser fra mamma for noen år siden, og de var i litt mere «julefarger».
Så da tenkte jeg det var kjedelig å ha noen som ble nesten helt like.
Vi får se når nissene bli fult påkledd. Kanskje blir det til jul… eller kanskje blir det dette som er julestrikkingen min!

1.søndag i advent nærmer seg med stormskritt.
I år tenkte vi å ha adventsstake med kubbelys.
Har lett etter diverse stæsj, som har ligget klart ganske lenge nå.
Som jeg gleder meg:)

Forleden kom endelig den ultimate julefilmen som jeg hadde kjøpt.
Ingen over, ingen ved siden. Det er nå min mening.
Edward Saksehånd.


Hadde filmen på VHS en gang i tiden.
Da VHS`en ble utslitt, «reddet» jeg meg gjennom jula med finne filmen på en eller annen TVkanal.
Men de to siste årene har jeg ikke fått sett den. *KRISE!*
Mitt forhold til denne filmen er likt andres forhold til «Tre nøtter til Askepott».
– det blir ikke jule uten.
-man kan handlingen ut og inn.
-når snøen faller nynner man på filmmusikken.

Herlig:)

 

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

