Falsebein v.s. Fingerbein!

Bare for å ha det sagt sånn med en gang; kortlaging er farlig!
For noen dager siden skulle jeg brette kort. Satte meg ned og fant frem et tykt pent papir.
På motivet var det søte små rundinger pyntet med glitter. Sart og uskyldig.
Da jeg begynte å brette, på det noe harde papiret,  kom jeg på at jeg burde funnet frem falsebeinet, sånn at kantene ble litt mer markerte. Jeg rotet rundt på skrivebordet, men ingen falsebein var i sikte. Så jeg fortsatte med fingrene.
De søte små glitterrundingene viste seg å være dekket med hardplast!
Ikke så uskyldig som antatt altså.
Det hele resulterte i et herlig stort kutt på fingeren, samt div småkutt på øvrige fingre.
Kjentes ut som det kom helt inn til beinet.
Så moralen er;

Neste gang – bruke falsebein, ikke fingerbein.
*klok av skade*

Resultatet ble i alle fall bra:)


Måtte «gjemme» det noen dager før jeg la det ut her.
Var nemlig bursdagskort til svigermor, så da måtte jeg jo være litt hemmelighetfull:)

Tøflene kunne jeg heller ikke vise frem, for de var en del av gaven.


Heklet i Hubro med krok nr 9. Kanten er heklet med Ara.
Jeg hadde noen nøster Hubro, så måtte lage et par til.
Sukkertøytøfler! 🙂

Nok en gang
– oppfordring til meg selv:
HUSK Falsebein, ikke fingerbein
Falsebein!!!

Dette innlegget ble publisert i Hekling, Kort. Bokmerk permalenken.

3 svar til Falsebein v.s. Fingerbein!

  1. amylin sier:

    Fint kort og søte tøfler. Jeg har ingen anelse om hva falsebein er, men etter din beskrivelse er det nok lurt å bruke når man lager kort.

  2. Muffin sier:

    Flotte ting du har laget!
    Jeg skal prøve å huske regelen din, hvis det skulle bli aktuelt å bruke nevnte redskap.

  3. Tilbaketråkk: 2.Desember «

Legg igjen en kommentar

