upshi, gosh, o.m.g., o.s.v. og o.s.v.

Jeg var å rota nedi kjellern i dag.
Det var sånn ca på det tidspunktet at jeg erklærte meg selv gal.
Eller i alle fall sinnsyk i gjerningsøyeblikket.
For en stund siden bestilte jeg en «kortpakke» fra CC-hobby.
Det var ei hel eske med kort.
Røde, hvite, blå, naturfarget, hjerteformet, store, små, med bånd, uten bånd…
-det aller meste med andre ord.
Det er jo egentlig helt genialt. Konvolutter det er med også.
Men… utrolig nok så glemmer jeg at jeg har disse.

galskap
Sånn ca 420 kort alt i alt. Så nå må jeg begynne å bruke av dem.

Pakken fra bikuben kom i går:)
shopping
nammenam

Kjøpte memory mist og sjablonger. Jeg syntes de var litt vel store.
Noen som har gode forslag til noen som er små?

Men de blir vel brukt til ett eller annet.
Måtte bare teste ut den ene med en gang.

mist
Fine var de i alle fall.
Kjøpte også et stempel fra bikuben.
Det var sååå fint. Så jeg bare måtte ha.
Nå har jeg akkurat testet det ut på pakkelapper.

Har stemplet rett på lappen og siden gått over kantet med Blending Chalk.
Enkelt, raskt og søtt.
Less is more!
engler

Og når man først er i gang, så må man lage mer.

storelapper

Startet med å «gni» på bakgrunnsfargen ved hjelp av stemplepute.
Siden trykket jeg med stempel i en annen farge.
Til slutt gikk jeg over kantene med Blending Chalk.
Brukte enten en farge som gikk igjen i pynten, eller samme farge som på stempeltrykket.

Her gikk jeg over kantene med sennepsgul.
Syntes den så helt forferdeli gusjefarget ut når den lå i paletten.
Men på kortet ble det veldig fint.

detalj

Her har jeg trykket med sølv. Men gått over kantene med svart.

detalj2

Til slutt brukte jeg misten og englestempelet på store tags.
Først en sprut med Memory mist. Stempel med Memory chalk- pute.
Gikk over kantene med Blending chalk her også.
Papirblonden fikk også et strøk med Blending Chalk og et størk fra stempelputen.

englemist
*Sukk* jeg vil lage mer.
Men da jeg oppdaget at jeg hadde sittet i 3 timer.
Og helt glemt av alt som heter middag og mat, så var det vel på tide med en liten pause;)

Nå blir det avslappning med frukt, vin og strikketøy.

God helg til alle dere som titter innom:)

Dette innlegget ble publisert i Kort. Bokmerk permalenken.

7 svar til upshi, gosh, o.m.g., o.s.v. og o.s.v.

  1. amylin sier:

    Så kul effekt det ble. Kan veldig lite om stempling og scrapping, men imponert over de som kan.

  2. Charlotte sier:

    ååå, du er så flink.. Min heltinne:)
    Tror vi må slå oss i hop en kveld og lage noen slike, jeg er jo ikke noe ekspert på sånt. Men tenkte jeg skulle melde meg på en slik greie de skal ha for «The Army Wifes» nå i høst. Da skulle de komme fra TreL med designere og slikt. Må jo tro at jeg lærer noe da:)
    Skål fra Tromsø, her vi sitter utslitt etter en hel dag i byen og drikker rødvin:)

  3. hobbymegher sier:

    Så masse fint du har laget! :0)
    Og kort, ja.. Det var jo en del der, hihi!

  4. hobbyvenn sier:

    Å så masse fint du har laget.
    Det er så kjekt med stempling, da går tiden utrolig fort!
    God helg.

  5. Anlen sier:

    Mykje godt arbeid:)

    Kjekt å oppdage at ein har ting ein har gløymt, ikkje sant?

  6. Hege sier:

    oi, hihi.. det var ikke få kort du fant i kjelleren nei;)
    Kjekkt med pakke fra bikuben da, det gikk jo ganske fort også.. ser du har kjøpt deg inc blending tool, det har jeg sett på også..ikke kommet i hus ennå men det blir vel.. det stempelet var bare helt nydelig!!

    Hehe, 3 timer går jo fort når man setter seg ned. Og masse fin kom ut av det ser jeg:) Selv har jeg surfet ikea i dag.. har planer om hobbyrom, så jeg må se hva jeg trenger..

    Ha en fortsatt flott og kreativ helg:)

  7. AnitaK sier:

    Jøss, du har jammen mange kort 🙂
    Men det er kjekt å ha litt hobbyting tilgjengelig når man plutselig har en time eller tre til å sitte å pusle. Fiiine kort og merkelapper du har laget da!

Legg igjen en kommentar

