9.& 10. desember

Gårsdagens pakke kom på perfekt tidspunkt.
Jeg holder for tiden på med den O store innpakningen, og i går fikk jeg pakkelapper:)
Flotte var de.
Ser ut som vanlige pakkelapper, men er en liten klisterlapp bakpå, så man kan kliste rett på pakken.
Det passer meg utmerket ettersom jeg vanligvis ikke trer lappene på båndet!

Se så flotte de var:

gave9

I dag var det en liten dusjgel og såpe, samt små oppskrifter på julesnop:)
Dusjstæsjet luktet deilig, og snopen ser veldig fristende ut.
Tusen takk Anlen🙂
gave10
Apropo julesnop.
Jeg laget peppermyntekonfekt forleden.
Det er kjempelenge siden jeg har laget det.
Smakte akkurat så godt som jeg synes å huske. Og det smakte godt av barndom.
Min søster kom hjem med denne oppskrifte, og siden har jeg vært hekta!
Hun kom også hjem med oppskrift på Peanøttkjeks, og de bakte vi ofte hjemme.
Tror faktisk jeg har bakt de hvert år som jeg har bodd for meg selv også.
Ingen unntak i år heller!
peanottkjeks1
Disse er også veldig gode.
-Jeg får konkludere med at min søster har veldig god smak.
I alle fall smak som meg;)
Kransekakestenger ble det også.
Og i går fikk vi silt av likøren, så nå må den bare stå og godgjøres litt.

siling
Det er så kjedelig at det blir så skuffende lite når man tar ut bærene.
Noe skal gis bort i gave, men en smakeknært blir det vel:)

I dag kom disse herlighetene i posten.
harmony-woods
Jeg klarte bare ikke vente til de kommer i garnbutikken.
Måtte bare ha et «prøveeksemplar».
Dessuten trengte jeg flere strømpepinner i denne str…. *ro ro*
Men jeg må vente med å ta dem i bruk.
Hadde bestilt to par, men ett par står i rest. De skulle komme i løpet av noen få dager.
Så siden ett par var ment som julegave til mamma, så får disse ligge og jeg får smøre meg med litt tolmodighet.
De andre pinnene skulle komme innen få dager:)

Dette innlegget ble publisert i Kalenderbytte. Bokmerk permalenken.

2 svar til 9.& 10. desember

  1. Storesøster sier:

    Så mye fint du får i kalenderen! 🙂
    Jeg lagde brente mandler etter samme oppskriften som du fikk. De ble farlig gode! Så gode at jeg bare måtte skynde meg å få de ned i glass med lokk på og inne i skapet! 🙂

    Mandagen skal det være julegodisverksted for gutta og da skal vi lage peppermyntekonfekt. Peanøttkjeksen tror jeg vi venter med til vi ankommer øya! Så ikke spis de opp før vi kommer!!! 😉

  2. Charlotte sier:

    Strikkepinnene er herlig. Æ måtte bare kjøpe den mappa med alle størrelser fra pinne nr 2 t.o.m 4,5.
    Og angrer ikke ett sekund. Frank meine æ strikke fortare med de pinnan:)
    Nu e det ikke så lenge tel vi flytter:):)

Legg igjen en kommentar

