Småplukk

Denne uka har jeg pusket med litt forskjellig.
Har tenkt at jeg måtte ta tak i en del ting som er blitt (eller har potensiale til å bli) en UFO

Et par hekla tøfler ble endelig ferdig.
Det er brukt Hubro fra Dalegarn og krok nr 9 på disse.
Skikkelig styrketrening for armene, med andre ord.

Og så har jeg strikket meg myke deilige votter i Bris.
Disse blir skikkelig gode å ha i høst.
Har ikke funnet noen oppskrift på votter i dette garnet. Eller ikke for det, har vel ikke lett så godt heller.
Så da var det bare å sette i gang å lage sitt eget.
Oppskriften kommer i bloggen om ikke lenge:)

Ellers har jeg strikket på et sjal, ja jeg vil si strikket til den store gullmedaljen!
Sjalet har vært et langtidsprosjekt. Men syntes det begynte å bli på tide å få det ferdig snart.
Så nå er det bare en omg, felling og blokking igjen.
– det blir tatt i morgen.

For nå skal jeg kose meg med denne herlig boka:

Frøydis har handlet for meg:)
Boka hadde et aldeles sjarmerende innhold, og det sto også en liten hilsen fra Unni.
Verdens største (?) akrylblokk hadde Frøydis også kjøpt med!
(jippi nå kan jeg endelig bruke de sToRE stemplene mine!)

Dette innlegget ble publisert i Hekling, Strikking. Bokmerk permalenken.

4 svar til Småplukk

  1. Hege sier:

    Så bra at du endelig har fått deg en stoor akrylblokk, den har du jo lett etter så lenge:)

    Ellers må jeg bare si jeg gleder meg til å se noen ferdige eksemplarer av sjarmtroll etterhvert. Når det gjelder votter og tøflene, må jeg bare si at jeg en liten stund skulle ønske at de var i min størrelse og pent innpakket til bursdag eller jul;) Deilige farger!

    Høstfarger i fleng:)

  2. Hege sier:

    Æsj.. skulle være høstklemmer i fleng.. men det skjønte du kanskje!?

  3. turvid sier:

    Stilige tøfler!

  4. Monai sier:

    Flotte tøfler og votter du har laget.

Legg igjen en kommentar

