U.F.O-uke og litt på tverke

Det er utrolig hva som dukker opp her og der.
Da jeg ryddet fant jeg ei veske, og i den lå det sokker som både var halvferdig og nesten ferdig.
At jeg synes trådfeste er pyton kunne man tydelig se på innholdet i veska.
Men sokker ble det til slutt

Disse er strikket i Vikinggarn, og mønsteret ble til etterhvert.
Synes de ble enkle men pene, så jeg lager nok noen i ensfarget garn en gang i nærmeste fremtid.

Sokkene under er strikket i Mega Boots stretch fra Lana Grossa.
Flott sjatering i garnet spør du meg.

På torsdag var det stikkekafe, og da var jeg en av de mange heldige vinnerne på loddene.
Freestyle har kommet i nye knæsje farger.
Jeg vet ikke helt hva de skal bli til, men kommer vel på noe.

Jeg trengte et enkel strikketøy mens jeg skulle sitte å skravle og drikke kaffe.
La opp et par Two-yarn resolable socks fra boken Favorite Socks.
Synes disse sokkene er både praktiske og fine. Liker ideen med å bruke to ulike garnkvaliteter.
Akkurat nå strikker jeg med Regia på vrangbånd og vrist, og Sisu på sålen.
Desverre gjelder det å ha tunga rett i munnen når man kommer på kilen.
(eller skal jeg si ha strikkepinnene rett i fingrene)
Men i dag var en dag med null finmotorikk og ti tusen tommeltotter, så jeg tror disse får hvilt seg noen dager!



Og mens jeg småkjefter meg gjennom sokkestrikkingen, ligger Magdapus på sofane og observerer.
Tror hun er litt usikker på hva hun skal gjøre!

  • Sove?
  • Jakte på garnet?
  • Stikke av med et par strikkepinner?
  • Tigge seg en godbit?

Dette innlegget ble publisert i Strikking og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

