Jeg er i gang igjen:)

Det er en stund siden sist jeg postet noe.
Føles som jeg har vært både her og der på kort tid.

I mai var jeg på rehabiliteringsopphold på Sølvskottberget, Øyer.
6 uker med litt trim, litt avslapping og masse hyggelig mennesker.
Langs den ene turstien ligger det en gård. På denne gården bor en hyggelig eldre dame.
Mannen hennes var prest da han levde. Og han bygget sitt eget litt kapell på gårdsplassen.
Kapellet er bitte lite (tror det må være Norges minste(?)), men du verden så nydelig.
Prestefruen fortalte oss at alle krusefikser og bilder var enten kjøpt på reiser eller laget av dem selv.

Alteret i Sirabøl kapell


Ett av tre vindu i det lille kapellet

Det ble ikke mye hobbyaktivitet på Sølvkottberget.
Noen sokkepar og en del kort.
Da jeg kom hjem fra oppholdet var det ikke lenge igjen til ferien. Ikke hadde jeg særlig strikklyst heller, så da tok garn og pinner sommerferie. Det tok faktisk en god stund før jeg orket tanken på håndarbeid igjen.
Men de siste dagene synes jeg høsten har kommet kastet på meg. Da er det alltid kos å ta en kopp te, sette seg under pleddet og finne ett eller annet prosjekt.
Så første strikkeprosjekt ble to kjøkken kluter

Oppskrift: Ballband dishcloth Mason-Dixon knitting
Garn: dobbel Mandarin petit og Mor Åse bomull
Pinnenr: 4,5

I dag har jeg handlet meg litt garn og begynt på neste prosjekt.
Det blir ullsokkene «the road to Oslo».
Jeg har nemlig to fobier når det kommer til strikking.
1: strikking av store prosjekter
2: strikking med flere farger
Så da prøver jeg å overvinne den siste med å begynne på disse enkle sokkene.

Som jeg nevnte over, går vi i mot høst.
Så da syntes jeg det passet å avslutte med denne vakre solnedgangen.
Bildet er tatt rundt midtnatt for noen dagen siden.

Dette innlegget ble publisert i Mønster, Strikking og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

