U.F.O-uke

Etter at jeg hadde gjort ferdig det brune teppet, ble jeg inspirert til å gå på en aldri så liten UFO-jakt. Det dreier seg altså ikke om flygende tallerkener fra Mars, men om prosjekter som en gang ble påbegynt men aldri ferdigstilt. Det var i grunnen ikke så mange. Et par større prosjekt som jeg fortsatt har tenkt å bruke tid på, men også en del småplukk.


Disse sokkene var egentlig et prøveprosjekt på om jeg fikk til å strikke sokker med såle. Ettersom jeg bare skulle se om jeg fikk til dette, plukket jeg ut en farge jeg hadde liggende. Synes egentlig at denne fargen er mildt sagt grell, jeg skjønner ikke hvor jeg har vært når jeg har kjøpt den!
Men siden det gikk så greit, og til tross for at dette bare var et prøveprosjekt, så fant jeg ut at jeg måtte gjøre dem ferdig.
Fargen får være som den er, varm blir man vel likevel:)
Bare så synd for meg at jeg har litt over ett nøste igjen!!
ufo1.jpg


Fikk også ferdig en duk som har ligget ganske lenge.
Faktisk så lenge at jeg helt hadde glemt den, og lurte veldig på hvor den kom fra og hvem som hadde begynt på den!
ufo2.jpgufo1.jpg

Fikk også festet litt tråder og strikket ferdig ei hvit lue i ribbestrikk.
Dessverre for meg har jeg nå tatt fatt på mange prosjekter igjen, så om en uke eller to er UFO-haugen like stor!
Jeg har en tendens til alltid å kjøpe ett nøste for mye når jeg handler garn til noe.
Etter en stund blir det noen nøster, i alle slags farger og kvaliteter.
Jeg tenkte jeg kunne hekle meg noen tøfler og fant frem en oppskrift jeg hadde.
Da jeg satte begynte å hekle, viste det seg at oppskriften ikke hang på greip i det hele tatt. Så da var det bare å lage sin egen oppskrift!
Tøflene ble heklet i dobbelt vestlandsgarn.
De fikk navnet «hurtigvarmer» ettersom;
-de var heklet på en-to-tre
-man blir varm med en gang man tar de på
-man blir kvitt noen garnnøster på en-to-tre
Så her er mine Hurtigvarmere:
hurtigvarmere1.jpg

Dette innlegget ble publisert i Hekling, Strikking og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

8 svar til U.F.O-uke

  1. ohelene sier:

    Takk for besøk i bloggen og for at du tok deg tid til å kommentere! Å gå laus på ufo-ar er jammen eit prosjekt det står respekt av. Mykje fint du lagar!

  2. Ronille sier:

    Heisann. Synes sokkane dine vart knall stilige 🙂

  3. turvid sier:

    Kjempefine sokker. Sokker med såle har jeg ikke prøvd meg på. Åssen oppskrift har du brukt?

    Jeg har lagt deg til i blogrollen min. 🙂

  4. didle sier:

    Turvid: Jeg har brukt ei oppskrift som står i boken «favorite socks». Det er mye annet flott også i denne boken:)

  5. SiriL sier:

    Hei…
    Takk for besøk!! 🙂
    Du har maaange fine sokker!! Jeg må nok lære meg å strikke sokker en dag.
    Ha ei god natt!

  6. LilleBlå sier:

    Tusen takk for besøk i bloggen! Og så flink du har vært da! UFO-haugen min blir bare større den…
    Ha en vakker uke!

  7. Charlotte sier:

    Er veldig fornøyd med kjolen. Godt å være ferdig med den. Så nå skal jeg bare strikke småting en liten stund framover. Men har sett en kjole/tunika jeg må ha.. 😀
    Men først litt småtterier som skal i julegavekista.

    Pusen er søt, men litt mutt, liker ikke mutte dyr. Men er ok når du er alene med henne.

    Hva gjør dere i påska? Jeg drar på jobb i mårra, skal på hyttetur til målselv med jobb. Frank dro til senja i går, så æ e alene hjemme.. Bare strikking og film på mæ.

    KOs dokker i påska:):)

  8. Strikke sier:

    Så utrolig fine stilige sokker da! De er jo helt topp!

Legg igjen en kommentar

