jippi yuppi yappi je!

Jeg fikk det til… jeg fikk til å nålebinde:)
Har prøvd meg på dette tidligere, men da har jeg vært langt ut på jordet.
Følte at jeg trengte et par tommeltotter og en hånd eller to til.

Vel, pulsvanter ble det i alle fall.
Den ene ble riktignok noe strammere enn den andre, men øvelse gjør vel mester.
pulsvanter.jpg
Nå vet jo ikke jeg om jeg har gjort dette riktig, men i følge bladet Familien så er et 1024 forskjellige varianter. Da kan jeg vel tippe at jeg har truffet en av dem.
Hvis ikke er dere nå vitne til variant nr 1025!
Jeg har jo brukt nål og tråd, så dette må kvalifisere til nålebinding uansett!
Egentlig var det ganske moro også. Kunne godt tenkt meg å begynne med et nytt prosjekt i denne teknikken. Tenkte kanskje et kjeleunderlag til te-kjelen. Om jeg tør å begi meg ut på og binde rundt og rundt da.

garnnoste.jpg
Ellers øker hobbylageret fra dag til dag.
Jeg har handlet så mye nytt hobbystasj at det nesten er skammelig.
Det er alt fra små duppe-ditter til å ha på kort, ark, sjablonger, perler og sist men ikke minst garn. Etter at jeg satte føttene mine inn på Hobbyboden har garnmengden vokst. Jeg har en liten anelse om at det kjøpes mer enn det produseres.
Men man må jo ha litt å velge i:)

Til slutt vil jeg ønske alle som kikker innom ei flott helg.
Til alle mødre der ute; Ha en flott morsdag på søndag.
morsdagskort.jpg

Dette innlegget ble publisert i Kort, Nålebinding og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til jippi yuppi yappi je!

  1. Murf sier:

    Flotte pulsvanter! Har innmari lyst til å lære meg nålebinding, kanskje jeg kommer med variant 1026? (Vil nå si at det så ut som du hadde fått det til.)

    Jepp, hobbyboden har økt garnlageret mitt…
    Fristende når man hører om så mye fint garn og alle prosjektene som andre lager!

  2. ronille sier:

    Kjempe fine Pulsvanter, i en for meg innvikla teknikk. Ha ei fin helg 🙂

  3. didle sier:

    Murf: Du klarer helt sikkert å lære nålbinding. Og du vet, hvis ikke har vi skrevet historie med variant nr 1025 og 1026;)

  4. Lena sier:

    Så flink du er som har klart å nålebinde pulsvanter! De ble fine:-) Litt lenger ned på siden din så har du laget en nyyydelig «brosje», lekker! Ønsker deg en fin lørdagskveld, og takk for koselig kommentar på bloggen min:-)

Legg igjen en kommentar

