Helgas produksjon

Noe har jeg da fått gjort i løpet av helga:)

Et par tøfler i tykt vikinggarn var heklet på bare et par timer.
Tykke og gode ble de, men må jaggu si at jeg fikk trimma armmusklene.
toffel.jpg


Siden fikk jeg strikket ferdig de blå sokkene.
De skulle være et av bidragene mine med Januarfargen, men jeg rakk ikke å bli ferdig.
Sokkene er strikket i Perfect fra Sandnesgarn, og har diagonalt stripemønster.
diagonalstripe.jpg


Noen maskemarkører ble det også.markor.jpg


Til slutt bare måtte jeg prøve meg på sokker strikket fra tåen og opp.
En god stund har jeg hatt så lyst til å prøve dette, men har rett og slett vært for feig.
Jeg vet ikke helt om jeg har en slags vegring for engelske strikkeoppskrifter eller om jeg lider av litt god gammeldags latskap. Som oftest har jeg ikke noe problem når jeg setter meg ned og begynner å lese på oppskriftene. Det er bare det at jeg er så fryktelig glad i å se på bilder og skummlese, og da er det ikke alltid at alle prosjekter blir like vellykket.
Men denne gangen klarte jeg det i alle fall:)
-nå ja, jeg burde vel kanskje ikke rope så høyt ennå.
Jeg aner nemlig ikke hvordan man strikker hæl på slike sokker…
Det er jo mulig at jeg kanskje må sett på tekjelen, kjøpe noe godt og be pent om hjelp fra Frøydis .
Men enn så lenge er jeg fornøyd med at jeg klart tåen i alle fall.
toeupsokk.jpg
Jeg hadde håpet på at det skulle være greit å strikke sokker på to rundpinner.
Det var forsåvidt en flott måte å strikke på, men jeg fikk altfor store gliper i sidene.
Men øvelse gjør kanskje mester?! Har i alle fall lært meg noe nytt:)

I tillegg har jeg blitt en erfaring rikere,  jeg har nemlig funnet ut at jeg ikke liker bambuspinner, i alle fall ikke rundpinner.
Synes overgangen mellom wire og pinnen blir så stor, og siden den ikke har bøy i endene blir pinnen altfor stiv.
Det er kanskje som å banne i kirka! Jeg har nemlig det inntrykket av at de aller fleste foretrekker disse pinnene. Jeg prøver så veldig å like de, men jeg greier det rett og slett ikke.
Jeg tror jeg holder meg til god gammeldagse metallpinner jeg!

Til slutt må jeg vise bilde av den søte lille mappa jeg kjøpte i helga.
Den passer perfekt til å ha med i veska, fylt med maskemarkører, maskestoppere og annet smått strikkedill.
mappe.jpg
Dette innlegget ble publisert i Hekling, Perler, Strikking og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

7 svar til Helgas produksjon

  1. Frøydis sier:

    Og så jeg da som blir sååååå fornøyd med hælene jeg strikker. *ironisk*
    Men du må gjerne sette over tekjelen en dag, jeg kommer innom. Nå skal jeg ta det med ro noen dager da.
    De tøflene så herlige ut. Jeg har noe sånt garn, kanskje jeg skal bruke det til å lære meg å hekle? Eh, tror ikke det, det var så tykt at det var tungt å strikke med, er sikkert ikke bedre å hekle med.
    Når det kommer til bambuspinner så er heller ikke jeg så veldig glad i bambus rundpinner. Men strømpepinner er flott å strikke med. 🙂
    Ja, alt det andre du hadde laget her var også flott, og den lille mappa var bare søt!

  2. elisabethA sier:

    Masse flott du har i bloggen din. Jeg ser du liker å strikke sokker. Ha en fin uke.

  3. didle sier:

    Frøydis: Det er helt sikkert ikke noe i veien med hælene dine:)
    Når det gjelder garnet tror jeg ikke at jeg heller hadde klart å strikke med det. Tittet nemlig på oppskriften og konkluderte med at pinne 12 ikke er noe for meg.
    Jeg brukte krok nr 9 på tøflene, og det var ikke så veldig tungt og hekle… men kunne selvsagt ha vær litt lettere.
    Derimot var det litt loddent så det var litt vanskelig å se.
    Men tror jeg må hekle et par eller to til… har nemlig 1 1/2 nøste igjen!!

  4. Storesøster sier:

    *vifter med armene* Jeg ovetar gjerne de garnrestene! Selvfølgelig ferdig heklet! ;o)

    Mye fint her ja – som, altid! :o)

    Skal se om jeg får somlet meg innom å kjøpt det stemplet til deg og kommet meg på posten med det… :o/ *fyskamsomlekopp*

  5. didle sier:

    Storesøster:
    Nei nei og atter nei *vifter fortivlet med armene*
    – var det ikke du som skulle lære deg mer hekling?! da overtar du jo selvsagt nøste, krok og oppskrift… ikke ferdiheklet *fnise*

  6. Ingrid sier:

    Takk for hilsen i bloggen min. Stilige tøfler du har laget!

    Og sokkene og maskemarkørene var også fine!

  7. Tiriltunge sier:

    Flotte tøfler du har laget. Mye annet fint også.

Legg igjen en kommentar

