Det enkle er fortsatt det beste!

klorebrett.jpg

Det blir ikke mye strikking med en liten pus i huset.
Hun er så fryktelig glad i strikkepinne og garn.
Så da må man vel gjøre noen hobby som er puse-relatert?!
Magda er,  som så mange andre katter,  fryktelig glad i å klore på møbler.
Vi har kjøpt klorehus til henne, og det er veldig populært, det er ikke det.
Men det kan bare ikke brukes til å klore på!
Så da var det bare å vri hjernene.
En hobbyplanke, møbelstifter, platevatt og litt strie  -vips så var det et flotte klorebrett.
Og hva er så det hemmelige våpenet for at katten skal like brettet?
Joda, et tynt lag med uvaska villsau-ull. Det er vel noe som ingen små puseneser kan motstå!
Det enkle er altså fortsatt det beste.

Har fått ferdig et «rulleskjerf».
Elsker disse skjerfene og har lenge hatt lyst på et stripete.
Men det er jo så kjedelig med alle trådene som må festes da.
Så det ble selvstripende Online garn. Gikk med nøyaktig 100gram, og myke og deilig ble det.

stripeskjerf.jpg

Selv om det ikke har blitt produsert så mye på hobbyfronten, så har det blitt shoppet en del. Massevis av ark, stempler, sakser, perler og ikke minst bøker.
Gleder meg til å ta fatt på sokker fra «Knitting on the road» og «Favorite socks», er jo bare så mye lekkert der!
Her er et lite utvalg av innkjøpene:

stasj.jpg

Dette innlegget ble publisert i Annen hobby, Strikking og merket med , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Det enkle er fortsatt det beste!

  1. Frøydis sier:

    Magdapusen er jo bare såååå skjønn!! Et riktig lite sjarmtroll! 🙂
    Kjempeflott det skjerfet ditt også. *Nikker*

    Hmm.. Jeg tror jeg kjenner igjen et par av de papirene, det finnes visst en mulighet for at jeg også har litt av det i samlingen min.. 😀

  2. Anne-Grethe sier:

    Så søt pus! Fant dere helt tilfeldig på en surferunde, og her fant jeg jo både flott håndarbeid og en nydelig kattunge! Hold ut – garn-interessen går antagelig over etter hvert! Min pus kan ihvertfall godt ligge i sofaen ved siden av meg mens jeg strikker nå – det kunne han IKKE for 2 år siden! 🙂 Hvis du vil besøke meg, har jeg disse to bloggene: htt://tante.sprayblogg.no (husets hund og katt) og http://tante.sprabyblogg.no/hobby som er hobbybloggen. Takk for meg – ha en fin dag videre! 🙂

  3. Anne-Grethe sier:

    Hei igjen! Jeg klarte jammen å skrive BEGGE blogg-adressene feil! Prøver igjen: http://tante.sprayblogg.no og http://tante.sprayblogg.no/hobby

  4. Maj Britt sier:

    Åh så masse fint du har laget.Kjempekoselig å kikke innom her.Har selv en pus på litt over 3mnd. Hun vill helst ligge oppå strikketøyet når jeg strikker.Et tovet sitteunderlag i sofaen ved siden av meg ble godtatt,så nå går det litt greiere med strikkingen.

  5. janne sier:

    heihei kjempe koselig side du har her.
    ser maj britt har skrevet til deg også hehehehe det er min kjære og verdens beste svigermor.
    jeg har nettopp fått min egen nye blogg oppe å gå.
    så hvis du har lyst må du gjerne stikke innom og se hva jeg har fått lagt ut til nå, hehehe.
    godt nyttår forresten, 🙂

    håper vi snakkes på.

    hilsen janne nødtvedt

Legg igjen en kommentar

