Mye nytt:)

gave.jpg

Jeg har vært så heldig å få pakke.
Rubia var på jakt etter Snowflakegarn, og jeg hadde tre nøster liggende.
I går fikk jeg spennede mønster og kjempedeilig garn i posten fra henne. Garnet er en blanding av Alpaka, lin, ull og polyamid, og er bare så myk og deilig. Tusen takk:)

Jeg har forsøkt meg på flettestrikk for første gang. Har planer om at dette skal bli en lue til meg selv. En del av et sett med pulsvanter, lue og hals. Men det går smått fremover, blir ikke helt enig med meg selv om hvordan jeg skal gjøre det med fellingen. Så en fin lue på TV, og tenkte: sånn vil jeg ha! Så, etter en temmelig lang surferunde, fant jeg noe som lignet. Men den er strikket i mye tykkere garn, så det blir litt improvisering under veis.

fletter.jpg

Men det har ikke blitt så mye strikking i det siste.
Grunnen til det,  er denne dama her: 

magda.jpg
Er hun ikke flott?

Da vi henta henne i går diskuterte vi hva hun skulle hete.
Jeg kom med en del navneforslag, men min kjære var ikke helt enig.
Plutselig kikket han i speilet og sa: » Se på pus og si hva slags navn som passer, sånn uten å tenke for mye på det!»
Jeg kikket på pus og svarte at den passet til navnet Magda.
«Akkurat det jeg også tenkte», svarte min kjære.
Så da er hun vel en Magda:)
Hun er bare så snill og elsker å få masse masse kos!

Dette innlegget ble publisert i Strikking. Bokmerk permalenken.

10 svar til Mye nytt:)

  1. Frøydis sier:

    Åh, så søøøøøøt!!

  2. Lena sier:

    Flott flettestrikk, det er så delikat med hvitt:-) Det blir nok en flott lue. Og helledussan så søt pusen var, skikkelig bedårende!

  3. Arielle sier:

    Så nydelig pus du har fått deg.

  4. Tone sier:

    Hei, og takk for hilsning i bloggen min. Sokkegarnet ditt så spennende ut. Det er så gøy å strikke av flerfarget garn og se på «mønsteret» som dukker opp etterhvert.

  5. Elite sier:

    ÅÅÅ så skjønn. *kosekose*

  6. Muffin sier:

    Å helle dussen noe så søtt! *smelte*

  7. Irene sier:

    Fantastisk mye fint!!! Har aldri vært innom deg før, men linker deg i min blogg så jeg kan besøke deg oftere. Ha en fin uke. Klem, Irene

  8. Rosa sier:

    Og så skjønn pus! Savner katt.. sukk!

  9. Saga sier:

    Nyydelig pus, og den måten dere fant navnet på var rørende. Lille Magda.

  10. Murf sier:

    ÅHHH så skjønn pus!

Legg igjen en kommentar

