Endelig!

lunamoth4.jpg

Så ble jeg endelig ferdig med Luna Mothsjalet. Begynte å miste håpet sånn etter mange ganger med feilstrikking. Ble fornøyd med det ferdige resultatet, men det er ikke så stor sjanse for at jeg strikker dette igjen. Syntes FBS var vanskelig, men den er jo lett som bare det. Luna Moth var for meg totalt ulogisk.
lunamoth3.jpg

Luna mothsjal
Garn: Mor Åse Superwash ca 275 g.
Pinne: nr 7
Mål: Ca 185 over skuldrene og 104 fra nakken og ned

Ellers har jeg kastet meg over Clapotis. Jeg vet det er lenge siden den var «i skuddet», men den er jo bare så nydelig.
Jeg begynte i Opalgarn, men for å få ønsket lengde måtte jeg øke ut mye ekstra. For å være helt ærlig vet jeg ikke om jeg orker og strikke i så tynt garn. Tror jeg setter det litt på vent, eller finner noe tykere garn.

Men prosjekter må det uansett være til en hver tid.
Så nå har jeg begynt på noe nytt.
neste-prosjekt.jpg
Hm… hva skal dette bli da?
Jeg kan si så mye at det er noe som er fint å ha nå når sommeren nærmer seg. Og det går lynkjapt å strikke!

Dette innlegget ble publisert i Strikking og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

13 svar til Endelig!

  1. Dolci sier:

    Å, noe så nydelig!! Synd mønsteret ikke henger helt med, for du skulle absolutt strikket flere av disse 🙂
    Ha en flott uke!!

  2. rigmor sier:

    Så nydelig sjalet ble.Har også vurdert å strikke det, får se, for prosjektene er mange…

  3. Storesøster sier:

    Søt bikini du strikker ;o)

  4. Kate sier:

    Kjempefint, jeg holder på med dette jeg også, og man må holde tunga rett i munnen.

  5. anne sier:

    så nydligt sjal. slikt kunne jeg også tenkt meg, men det høres ut som mye arbeid

  6. toneh sier:

    Aldeles lekkert sjal! Beundrer alle disse flotte sjalene som mange strikker. Har lyst til å prøve meg på ett jeg også, men vet ikke om jeg har tålmodighet til det…

  7. elisabethA sier:

    Nydelig sjal og fin farge.
    Masse fint du har i bloggen din. Ha en fin dag.

  8. Torill sier:

    Kjempelekkert sjal!! Absolutt nydelig. Lekker farge må neste prosjekt der, kan det være bikini eller sommertopp tro?

  9. Sylvette sier:

    På godt nordnorsk kan jeg bare si : skjitlækkert ! om sjalet altså!
    Og du har nok startet på din nye bikini tipper jeg!
    Inspirerende blogg!

  10. Hege sier:

    Hei på deg.

    Fint det ble sjalet:)
    Er det bikini du strikker, fin farge.. Oppskrifta så enkel at selv jeg kan greie eller?

    Gleder meg til dere kommer på besøk, bare 22 dager igjen:)

    Klem Hege

  11. mettepia sier:

    Så flott å få se sjalet ferdig. Det ser utrolig lekkert ut ja. Det ser vanskeligere ut enn FBS ja, men jeg tror kansje jeg må prøve meg på dette også. Menikke nå. Nå er det sommer og varmt og godt. Da er det kjekkt å strikke eller lage noe som er litt enklere tror jeg. Kos deg i sommervarmen. 🙂

  12. Heidi sier:

    Hei, så utrolig flink og kreativ du er. jeg bare ramla innom denne siden, klikka på fra noen andre uten at jeg husker hvilken, finner masse fint folk har laget da. og så blir jeg så inspirert og imponert over alt dere klarer å lage.

    hei, jeg har skrevet ut mønsteret på sjalet fra siden du linket til http://elann.com/ShowFreePattern.asp?Id=228024
    men jeg forstår ikke hva

    k3tog
    SK2p
    K on RS, P on WS

    hva betyr dette. plesce å send meg en privat mail, for jeg kommer sikkert aldri til å finne tilbake til denne hjemmesiden flere ganger.

    Heidi

  13. Rosa sier:

    Så nyyydelig!!! Lekkert var det, fikk veldig lyst å prøve meg på strikking og hekling etter gammelt:)

Legg igjen en kommentar

