Endelig en oppdatering

hvitsjal.jpg

Måtte prøve meg på dette sjalet en gang til. Denne gangen valgte jeg et tykkere mohairgarn. Sjalet ble kjmpestort og deilig, så nå er jeg fornøyd.

herretoffel.jpgherrelue.jpg

Ellers har min kjære fått lue, hals og tovatøfler. Lua og halsen er strikket av garnet Raggi. Tøflene skulle egentlig være en hemmelighet. Jeg sniktova mens han var på jobb. Da tøflene kom ut av maskina var de knøttsmå, og jeg måtte røpe hemmeligheten min, slik at han kunne forme dem på foten. Men det ble bra til slutt da. Og min kjære ble glad:)

markorer2.jpg

Og så et par med maskemarkører til slutt. De er så skøy å lage, så det blir vel flere.

Dette innlegget ble publisert i Hekling, Perler, Strikking, Toving. Bokmerk permalenken.

6 svar til Endelig en oppdatering

  1. Liv-Toril sier:

    Her var det mye flott håndarbeid. Jeg kommer innom igjen!

  2. didle sier:

    Så koselig da:) velkommen innom bloggen når som helst.
    -Annie

  3. Dolci sier:

    Nydelig sjal!! Og tøflene var jo bare råtøffe!!
    Ha en fin, fin dag!

  4. Juliann sier:

    Lurer fælt på hvordan dere lager desse maskemarkørene, hva trenger jeg, finnes det oppskrifter noe sted på nettet?

  5. didle sier:

    Maskemarkørene er enkle å lage.
    Jeg har brukt wiretråd og wireklemmer på mine. Bøy tråden midt over, slik at du får en passelig stor løkke. Sett på en klemme. Ha på perler og siste klemme:)
    Ellers finnes det en oppskrift her: http://www.sticka.org/Instruktioner/maskmark.htm
    Lykke til!

  6. dilley sier:

    Så fine tøfler du har laget,de så gode og solide ut.Og halsen og lua var veldig fine.Ellers en koselig blogg du har:-) Ha en flott helg

Legg igjen en kommentar

